onsdag 17 november 2010

inget veckofönster

Tanken med bloggen var att jag skulle lägga upp en bild i veckan, en bild som jag tar på ett träd utanför mitt köksfönster. Jag har redan blivit less, eftersom den här årstiden så ser trädet typ likadant ut varje vecka. Förutom om det kommer snö då. Så, det blir nog kanske ett månadsfönster istället, eller ett "när trädet har ändrat skepnad"-fönster. Vi får se. Den som lever får se, som min samhällslärare på gymnasiet alltid sa :)

Livet som lärarstudent är hektiskt. Nu är det mycket VFU (VerksamhetsFörlagd Utbildning). Det är roligt men jobbigt. Jag pratade med min handledare i måndags om hur han tyckte att det gick, om jag nådde målen som är uppsatta för oss VFUare. Och ja, det tyckte han. PHU! skönt. Nu är det en lektion som jag ska planera inför måndag nästa vecka. Jag ska hålla i en mattelektion och ha genomgång om stapeldiagram. Det är femmorna som ska börja med statistik. Det blir mycket intressant. Värsta scenariot är att de inte alls förstår vad jag pratar om, vilket ibland är fallet på mattelektionerna. Jaja, det blir nog väl. Får väl öva på syster i helgen eller så.

Skövde Filmfestival är slut nu. Jag hann med att gå på tre filmer. "För kärleken", "Veronika bestämmer sig för att dö" och "Mary & Max". Det är filmer som jag kanske normalt inte skulle se, speciellt inte den sistnämnda som var en leranimerad film i svartvitt om två brevvänner. Men jag kan verkligen rekommendera festivalen och kommer garanterat att försöka gå nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar