tisdag 23 november 2010

här ligger jag och duger

Idag var jag på en bra föreläsning på kvällen. Det var Kvinna Skaraborg som anordnade en föreläsning med Elizabeth Gummesson som pratade om "Good enough". Det var en väldigt trevlig kväll som bjöd på många skratt. Jag kan verkligen rekommendera att gå och lyssna på henne!

En bra sak som hon sa (hon sa väldigt många bra saker) är att när vi vaknar imorgon och stängt av väckarklockan så ska vi tänka "Här ligger jag och duger". Så det ska jag testa imorgon och se hur det känns. Och gör det ni också! Så kan vi prata om hur det kändes sen =)

Och nu har Skövde blivit ett enda stort snölandskap. När jag gick hem från stan idag så fick jag verkligen kämpa mig fram, och det hade nog inget att göra med att jag bor på en bergsluttning, utan det var veeerkligen mycket snö!! Och mer lär det bli till imorgon för än har det inte slutat snöa.

Och ja just ja. Jag hade en egen mattelektion igår och det gick jättebra. Och nästa vecka ska jag jobba som lärare på min VFUskola när min handledare ska vara ledig. Det ser jag som ett bra betyg :)

Ha det gott kära vänner där ute, och ta hand om er!

Nedan: Några bilder från min kvällspromenad från stan.
Till vänster: En kall Skövdebänk
Till höger: Min kära stackars lilla cykel som står ute och fryser. Får nog ta in henne snart.

2 kommentarer:

  1. Här sitter jag och duger... :D
    Skönt att mattelektionen gick bra! Kul att du ska få jobba också, du e ju grym!!
    Hör av dig ikväll om du tröttnar på pluggnadet och vill virka lite... ;D Jag sitter nog hemma i min soffa och myser...

    SvaraRadera
  2. hemma i din soffa o duger menar du väl Ulle? =)

    SvaraRadera