söndag 22 maj 2011

varv, uppsats, harjakt

Så är Göteborgsvarvet avslutat för sjätte året i rad. Det var tungt i år. Dels för att jag tränat för dåligt men sen så var det så trångt längs med hela banan. I början tog det lång tid innan det glesnade och sen så tjocknade det till igen. När jag skulle spurta in i mål så var det bara att lägga ner den tanken för det var som att ställa sig på led och gå in en och en. Väl inne på slottsskogsvallen kunde jag springa men upploppet innan var heltrångt. Jaja, jag är nöjd med prestationen iaf, även om jag fick min nästsämsta tid någonsin. Men det var en trevlig dag med pappa som var en superbra supporter, och så fick jag ytterligare en medalj till samlingen :)














Och idag har jag och Jenny skickat in vår B-uppsats för att se om den kan gå upp för opponering. Det har varit en slitig sista dag men skönt att det är "över" nu i alla fall. Det ska bli spännande att se vad vår handledare säger imorgon. Men i alla uppsatshets var vi tvungna att ta en paus och lite lunch på balkongen. Och ute på gården såg vi en hare som tog sig en middagslur. Så vi gav oss ut på harjakt en sväng och spanade in haren lite närmare. När man är stadsbo får man ju lixom ta tillfället i akt :)

"Aaaah, så skönt att ligga ostörd och vila i gräset" (haren ligger till höger om trädet)










"Men, är det någon som kommer?"










"Det är nog lika bra att hoppa iväg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar