onsdag 7 augusti 2013

Fröchips

Har gjort "knäckebröd" några gånger nu, med majsmjöl och olika frön. Men jag gör de ganska tunna så de blir mer som fröchips. Jag äter dem som snacks och tycker att jag lyckades riktigt bra idag.

Jag börjar att ändra lite i receptet, så det passar mig bättre. Idag hade jag i mer sesamfrön än annars, samt 1 dl pumpakärnor. Och självklart flingsalt ovanpå. Det blev riktigt gott! :)

För er som vill testa så kommer ursprungsreceptet här, så är det bara att ändra efter tycke och smak :)

2 dl majsmjöl
1 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
0.5 dl linfrön
1 tsk salt
0.5 dl rapsolja
3 dl kokande vatten

Blanda alla torra ingredienser, häll sedan på oljan.
Häll sedan över det kokande vattnet och rör ihop till en smet.

Bred ut på bakplåtspapper på en plåt och sätt in i ugnen. 150 grader i ca 1 timme.


1 kommentar:

  1. Wow! Helt sjukt gott! Följde receptet + att jag hade 0, 5 dl pumpafrön i. Flingsalt på är pricken över i et!

    SvaraRadera